donderdag 24 maart 2011

24/03 Waiting to exhale


De afgelopen weken heb ik het erg druk gehad. Als PR Manager voor Anco van Hal ben ik bezig geweest met het organiseren van onze eerste Meet n Greet-party. Die was overigens een groot succes. Ik heb zelf drie nummers gezongen en later gaf zangeres Harriette Weels (van Mai Tai) ook nog een optreden. Als theaterwetenschapper ben ik bezig geweest me nog meer te verdiepen in het politieke theater zodat ik mijn MA-scriptie kan afronden (die moet binnen een week af zijn). Ik ben er nu achter dat het vrouwentheater in Nederland een interessante ontwikkeling heeft doorgemaakt. Van de strijd om sociale en maatschappelijke gelijkheid, via het presenteren en deconstrueren van het (onjuiste) vrouwbeeld naar het ontdekken van zichzelf en hiermee experimenteren op het toneel. Vrouwen op het toneel laten vandaag de dag zien wie ze willen zijn maar het is niet altijd zo vanzelfsprekend geweest. Goed om dat eens te beseffen. Als redacteur ben ik bezig geweest met de beeldredactie van een reisgids en probeer ik voor een andere klant een naam te verzinnen voor zijn net opgestarte werving- en selectiebureau. En tot slot ben ik als schrijfster een heel klein beetje toegekomen aan mijn roman en heb ik gisteren weer een goed gesprek gehad met mijn tegenlezer, journaliste Susan Traag. Heerlijk als je op literair gebied op één lijn zit en iemand hebt die je net zo scherp houdt als je jezelf zou houden. Heerlijk ook als je dat als freelancer lekker op het terras in een fel brandende zon kan doen. Maar door de drukte van al mijn verschillende functies wacht ik soms erg op het moment dat ik weer rustig kan uitademen. Waiting to exhale.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten